Kartony na różnego typu napoje: charakterystyka opakowania

soki

Kiedy przyglądamy się sklepowym półkom z napojami różnego typu, widzimy, że pakuje się je w szklane i plastikowe butelki, a także w kartony, które stają się coraz powszechniejsze i nowocześniejsze. Ten sposób pakowania jest dobry zarówno z punktu widzenia transportu, bo produkty tak zapakowane łatwo przewozić, jak i funkcjonalny dla konsumentów, którzy je kupują. Popularne w sklepach kartony z napojami to tak naprawdę typ opakowania trójwarstwowego wykonanego w większości z papieru, a poza nim również z polietylenu oraz z niezwykle cienkiej warstwy aluminiowej. Dzięki takiej konstrukcji opakowanie zapewnia doskonałą szczelność dla przechowywanej w nim cieczy oraz jest całkowicie bezpieczne dla produktu, to znaczy nie wpływa na zmianę jego właściwości. Dodatkowo opakowanie to z biegiem czasu unowocześnia się i obecnie nie ma już na przykład problemów z jego otwarciem i ponownym zamknięciem, bo kartony zaopatrzone są w funkcjonalne zakrętki.

 

Zalety napojów w kartonach

Najłatwiej dostrzegalne pozytywne aspekty napojów zapakowanych w kartony to łatwość ich transportu, odporność na upadek i niemożliwość stłuczenia. Warto również wiedzieć, że aluminiowa warstwa znajdująca się od wewnętrznej strony jest sterylizowana przed wlaniem cieczy do środka, aby zniszczyć wszelkie mogące się pojawić drobnoustroje. Produkty pakowane w kartonowe opakowania mogą także zostać poddane procesowi pasteryzacji, który umożliwia znaczne przedłużenie ich trwałości bez dodawania chemicznych konserwantów, co jest oczywiście pozytywne dla konsumentów. Kartony mają również przewagę nad opakowaniami przezroczystymi wykonanymi z plastiku lub ze szkła, ponieważ znajdujący się w nich produkt nie jest wystawiony na działanie światła, co mogłoby spowodować zmniejszenie ilości zawartej w nim witaminy C. Na koniec warto wspomnieć, że wszystkie komponenty opakowania kartonowego nadają się do recyklingu i mogą być przetwarzane ponownie, aby mogły z nich powstawać zupełnie nowe opakowania lub inne produkty.